18 Mart Çanakkale zaferinin 104. Yılında Tüm kahraman ecdadımızı sevgi, saygı, minnet ve rahmetle anıyorum. Ruhunuz Şad olsun, Çanakkale geçilmez. Türk milletinin diriliş destanıdır.
12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Akifi anma programı Hülya ÜNAL hocamızın koordinatörlüğünde törenle kutlandı
T.B.M.M.'sinin isteği ile Milli Eğitim Bakanlığı'nın açtığı yarışmaya katılan 724 şiir arasından, büyük şair Mehmet Akif ERSOY'un yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde devletimizin ve milletimizin bağımsızlığının sembolü olan İstiklal Marşımız olarak kabul edilmiştir.
Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgesi İstiklal Marşı'nın kabulünün 101. yıl dönümü dolayısıyla Türkiye genelinde anma etkinlikleri gerçekleştirilecek.Milli Şair Mehmet Akif Ersoy'un 17 Şubat 1921'de Sırat-ı Müstakim ile Hakimiyet-i Milliye'de yayımlanan ve Hamdullah Suphi Bey'in Meclis'te okuduğu ayakta alkışlanan İstiklal Marşı'nın, TBMM tarafından 12 Mart 1921'de milli marş olarak kabul edilmesinin üzerinden 101 yıl geçti.
Büyük üstad ve milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy anısına okulumuz İngilizce Öğretmeni Hülya ÜNAL sınıflar arası bilgi yarışması düzenledi.Dereceye giren öğrenciler okul idaresi tarafından ödüllendirildi.
14. Uluslararası MEB Robot Yarışması ilgi Makam Onayı ile 13-16 Haziran 2022 tarihleri arasında Şanlıurfa GAP Arena Spor Salonu ve Yerleşkesinde, onay ekinde yer alan kılavuzlar doğrultusunda, "Göbeklitepe" teması ve "Ahican Tarihin Sıfır Noktasında" sloganıyla, COVID-19 salgını nedeniyle ulusal düzeyde, seyirciler asgari seviyede tutularak veya seyircisiz olarak 12 kategoride yapılacaktır.
Genel Müdürlüğümüz ile ACROME Robotik Mekatronik Sistemleri San. ve Tic. A.Ş. arasında imzalanan Mesleki ve Teknik Eğitim İş Birliği Protokolü çerçevesinde yarışmanın ortaya çıkardığı rekabet duygusu ile öğrencilerin kodlama becerilerinin en üst seviyeye ulaşmasını sağlamak üzere en yoğun katılımın olduğu Çizgi İzleyen (Temel Seviye), Çizgi İzleyen (İleri Seviye), Çizgi İzleyen (Hızlı Seviye), İnsansız Hava Aracı (Mini Drone), Mini Sumo ve Labirent Ustası olmak üzere 6 kategoride https://riders.ai platformu üzerinden bu yıl ilk defa Sanal Robot Yarışması ile ön eleme yapılacaktır.
- Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.
-Süratli, doğru ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.
- Kişiliği ve karekteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.
-"Kendine güven" duygusu aşılar ve bunu geliştirir.
- Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.
- Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır.
-Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavramasına yardımcı olur. Bilimselliği ön plana alarak araştırmalar yapmaya yönlendirir.
- Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.
- Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.
- Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.
- Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.
- Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.
- Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir.
- Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.
- Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.
- Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.
- Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.
- Satrancın yararlarını gösteren bütün bu maddeler, Milli Eğitimin de temel amaçlarındandır, Türk Milli Eğitimi'nin öğrenciler tarafından kazanılmasını istediği temel davranışlardır. Bu kadar pozitif etkisi olan bir araç kesinlikle bir 'EĞİTİM ARACI'dır. Yeryüzünde başka hiçbir araç, bu kadar olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz!
Öyleyse, çocuklarımızın olabildiğince küçük yaştan başlayarak 'Kişilik gelişiminde satrancın pozitif etkilerinden yararlanma' amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu amaç bir 'görev' olarak benimsenmelidir.
Kitap okumak öncelikle düşünceyi besleyen en önemli unsurlar içerisinde gelir. Aynı zamanda ufku açar ve insanın bakış açısını daha güçlü hale getirir. ... Ayrıca kitap stresi azaltan en önemli kaynaklar içerisinde yer alır. Hantallıktan kurtulma ve zihni açma konusunda farklı türlerde kitap okumak her zaman önemlidir
Ock
Bir memleketin saha bakımdan büyüklüğü onun gerçek büyüklüğünü ifade etmez ve bir milleti millet yapan arazisi değildir. Bu millet demokrasiyi 15 Temmuz'da bütün dünyaya göstermiştir.
Adıyaman okullar arası satranç yarışmasında 5-B sınıfında 2. olan Hiranur ÇAYIR ı 3. olan Fatma Zehra ELÇİ yi tebrik eder,katkı sağlayan Hakan ÇALIŞKAN a ve sınıf öğretmeni Cengiz DAĞ a teşekkür ederiz.